Hadi biraz daha detaya girelim, iş hayatında yaşadığımız işbirliği süreçlerinden bir örneğe birlikte göz atalım.
Sıradan bir iş gününüzü düşünün, potansiyel müşterinizi ziyarete gittiniz. Çay, kahve, iki satır sohbet ettikten sonra iş konuşmaya başladınız. Ürünlerinizi, kalitenizi, hizmetlerinizi vb bir çok şeyi anlattınız, her şey güzel ancak fiyatta tıkandınız. Elinizde alternatif, ucuz fiyatlı ürün var ama sunduğunuz ürün gibi kaliteli ve standart bir ürün değil. Her zaman tedarik edemiyorsunuz, bir var, bir yok. Daha 2 gün önce 50 tane sattığınız yerden 10-15 tane iade gelmiş, müşteri size kızgın. İçinizi rahatlatmak için ya ben bu ürünleri 15 gün önce X firmasına da verdim hiç ses çıkmadı falan diyorsunuz ama hemen hafızanız 1 ay öncesinde Y firmasında yaşadığınız sorunu hatırlatıyor.
Peki sonra ne yapıyorsunuz?
İşi de almak istediğiniz için en kolay yolu seçip ucuz olan ama güvenemediğiniz ürünü müşterinize teklif ediyorsunuz. Müşteri, fiyat iyi peki kalitesi nasıl diyor? Ardına bu ürünlerde sıkıntı olursa işim yarım kalmasın, biliyorsun benim için en önemli konu bu diye ilave ediyor. Ürününüze güvenemediğinizi belli etseniz iş kaçacak, iyice sıcak basmaya başlamış, stres seviyesi had safhada. Ve beklenen cevap ağzınızdan çıkıveriyor. ‘’ Hiç merak etmeyin Mehmet Bey, müşterilerimiz ürünlerimizden çok memnun, siz de memnun olacaksınız! Biz uzun vadeli işbirliği yapmak istiyoruz, her zaman yanınızdayız!! ‘’ Daha neler söylediniz ne sözler verdiniz tahmin edebiliyorum.
Sonuç ne? Çok belli değil mi? Bu görüşme neticesinde uzun vadeli, sürdürülebilir ve güçlü bir işbirliği çıkar mı?
İşte yaptığımız en büyük hatalardan ve en önemlilerinden biri bu. Düşündüğümüz, inandığımız ve doğru bildiğimiz şeyleri günün koşullarına, baskı ve strese feda edip kısa vadeli çözümleri seçmek.
Bir başka deyişle uzun vadeli çözümsüzlüğü seçmek.
Müşterilerimizle, bayilerimizle, tedarikçilerimizle uzun vadeli, sürdürülebilir ve güçlü işbirlikleri kurabilmek, çok çalışmayı, ortak bir vizyon paylaşmayı, kazan-kazan anlayışını, kalite ve hizmeti her zaman yüksek standartlarda tutabilmeyi gerektirir.
Biz de bu anlayışla hareket ediyoruz. Şimdi, HP45 Plotter kartuş bayilerimiz ile kurduğumuz güçlü işbirliklerimizin sırlarını paylaşıyorum. Buyrun.
1. Sektörün-bayilerimizin ve müşterilerinin ihtiyaçlarını doğru tespit etmek ve beklentilerine uygun yüksek kalitede ürün sunmak.
2. Her zaman stoklarımızda ürün bulundurmak, her zaman bayilerimize standart ürün sağlamak.
3. İşbirliği koşullarımızı, kazan-kazan anlayışı ile çok net bir şekilde bayilerimiz ile paylaşmak. Öngörülebilir, adil ve karşılıklı güvene dayalı bir iş modeli ortaya koymak.
4. Bayilerimizin müşterileri ile yaşadığı sorunlarda her zaman yanlarında olmak, birlikte müşteri ziyaretleri yapmak, sorunların kaynağını çok hızlı tespit etmek-çözmek ve gerekli bilgileri paylaşmak.
5. HP45 teknolojisi plotter kartuşların performansını ve verimliliğini artıran bilgilendirmeler ve faydalı içerik paylaşımları yapmak.
6. Ekonomik fiyatlarımız ile bayilerimiz ve müşterilerinin memnuniyetini sağlamak.
İşte bizim sırlarımız bunlar. Gördüğünüz gibi ortada gizemli, olağanüstü şeyler yok. Sizce de yukarıdaki maddelerde belirttiğim konuları gerçekleştirmemiz yeterli değil mi?
Son sözlerim, ürünlerimizi müşterileri ile buluşturmak ve bizimle birlikte uzun vadeli, sürdürülebilir ve güçlü bir işbirliği kurup bayimiz olmak isteyenlere.
Sizleri aramızda görmeyi çok isteriz.
HP45 teknolojisi plotter kartuşlarımız hk. öğrenmek istediğiniz her şeyi, aklınıza takılan her konuyu sormak, bilgi almak için bizi arayın, mail atın, sorularınızı sorun.
Yardımcı olmak için elimizden geleni fazlası ile yapacağımızdan emin olabilirsiniz.
Sosyal medya hesaplarımızın bilgilerini de aşağıda paylaşıyorum. Takip ederseniz işinize katkı sağlayacak, ilginizi çekebilecek paylaşımlarımızı görebilirsiniz.
Bir daha ki yazımızda görüşmek üzere..
Bir daha ki yazımızda görüşmek üzere…
3.12.2021
Diğer Haberler
PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.